Kass hy idag

Nu när jag vaknat känner jag att min hy inte är som jag vill att den ska vara och det känns trist att lägga på smink.
Detta är en bra och skön kur som jag brukar göra när jag vill djuprengöra ansiktet:

Koka upp vatten och häll i en skål.
Lägg en stor handduk över huvudet och luta dig över det ångande vattnet.
Håll ansiktet i ångan i ca.10 min.
Avsluta sen med en peeling och badda sedan med ansiktsvatten innan du smörjer in dig med ansiktskräm.

Du känner dig så otroligt mycket renare och fräschare i ansiktet och blir mycket roligare att lägga på en fräsch och snygg make-up sen.

Något som också funkar om man inte ids börja med allt detta är att skölja ansiktet med iskallt vatten fem gånger utan att torka av dig mellan gångerna, Super enkelt ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0